جوجه اردک زشت تویوتا!

به گزارش پی سی باران، صنعت جهانی خودرو آنچنان گسترده است که با وجود افراد با سابقه و سایت های خودرویی متخصص در این زمینه که به مسائل مختلف پیرامون آن نیز اشراف کاملی دارند، اما باز شاهد حضور و معرفی محصولاتی هستیم که در دنیای خودرو برای بسیاری ناشناخته اند. تویوتا Probox نیز نمونه ای از این محصولات است. یک مینی ون تجاری از تویوتا که در سال 2002 در بازار ژاپن عرضه شد و در سال 2014 به روزسانی هایی را تجربه کرد.

جوجه اردک زشت تویوتا!

حال، تویوتا از نسخه تازه این خودرو رونمایی نموده که می توان گفت با برخورداری از ظاهری زشت و بسیار معمولی و کابینی با استایل ساده و البته قدیمی، بازار ون های تجاری سبک را هدف قرار داده است. البته همین ابتدا باید تاکید کنیم که پروباکس خودرویی است صد در صد کاربردی، مینی ونی با حداکثر فضای داخلی در کنار کیفیتی بالا اما به شدت ساده در طراحی و امکانات.

همانطور که اشاره شد، ون پروباکس از ظاهر و استایلی بسیار ساده و قدیمی و نه چندان زیبا برخوردار است، خودرویی که با فرم بدنه ای جعبه ای شکل، در طراحی بدنه آن خبری از مُد و فرم های هندسی امروزی نیست و نمایی به شدت تکراری و فاقد هیجان را به نمایش گذاشته است.

با این حال، تنها مزیت آن را می توان کاربردی بودن این طرح برای بعضی از مصارف تجاری بیان کرد. هرچند تویوتا سعی نموده با استفاده از بعضی جزئیات و المان های امروزی مانند جلوپنجره ای هماهنگ با فلسفه امروز محصولات تویوتا، ورودی هوا، سپر و قطعات تزئینی مشکی رنگ اجرا شده بر روی آن و نیز ایجاد یک حجم ماهیچه ای ظریف بر روی گلگیرهای جلو و عقب تا حدی از سادگی و قدیمی بودن طراحی این ون بکاهد، اما برای ایجاد نمایی مدرن و امروزی تر، هنوز راه درازی دارد و کایی نیست.

قبلی 1 از 5 بعدی

حال اگر نیم نگاهی به طراحی نمای جانبی خودرو بیاندازید، قطعا احساس مشاهده یک خودرو مدل سال 2021 به شما دست نخواهد داد و در برترین حالت می توان طراحی آن را متعلق به یک دهه پیش دانست. بعلاوه، بخش تیونینگ تویوتا یعنی TRD، بعضی آپشن های ظاهری مانند اسپویلر جلو، چراغ های شفاف و رینگ های 14 اینچی با طرح های مختلف را نیز برای این مدل عرضه می نماید.

تویوتا اما در طراحی فضای کابین پا را فراتر گذاشته و از طراحی به مراتب ساده تر در مقایسه با ظاهر بیرونی برخوردار است. به عبارت ساده تر شما با داشبوردی پُر از خالی روبرو هستید، کنترل پنل ساده سیستم تهویه با کلیدهای دایره ای شکل، یک پایه نگهدارنده موبایل در کنار فرمان و در نهایت یک سیستم صوتی که البته آن هم به صورت استاندارد عرضه نمی گردد، کلیت کابین و کنسول میانی داشبورد پروباکس را تشکیل می دهند.

در حال حاضر، تویوتا پروباکس با سه پیشرانه در دسترس است که دو گزینه آن بنزینی و گزینه دیگر نیز هیبریدی است. دو پیشرانه بنزینی به حجم 1/3 و 1/5 لیتری چهار سیلندر است که به ترتیب، قدرتی معادل 94 و 107 اسب بخار را به وسیله یک گیربکس CVT به چرخ ها منتقل می نمایند. ضمن اینکه امکان سفارش نسخه دیفرانسیل جلو و یا چهارچرخ متحرک نیز وجود دارد.

قیمت Probox نیز از 13 هزار و 450 دلار برای نسخه پایه آغاز شده و به 17 هزارو 300 دلار برای نسخه فول آن که از امکاناتی همانند شیشه جلو برقی، آینه تاشو برقی و خروجی برق 100W بهره مند است می رسد.

خرید و فروش و قیمت انواع تویوتا

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 2091

به "جوجه اردک زشت تویوتا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوجه اردک زشت تویوتا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید