جیمز وب بازو های مارپیچی تماشایی فانتوم کهکشان را به تصویر می کشد

به گزارش پی سی باران، تلسکوپ فضایی جیمز وب چشم انداز مسحورکننده دیگری از یک جرم آسمانی را به نمایش گذاشته که واقعاً پتانسیل علمی این رصدخانه قدرتمند را به نمایش کی گذارد.

جیمز وب بازو های مارپیچی تماشایی فانتوم کهکشان را به تصویر می کشد

تمرکز آخرین تصویر شگفت انگیزاین برنامه، سیستم ستاره زایی است که به نام کهکشان فانتوم شناخته می گردد، که بازو های مارپیچی تماشایی آن ب جزئیات تازه هیجان انگیز در عکس چدید دیده می گردد.

اولین دسته از تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب در ماه ژوئیه منتشر شد و از آن موقع تا به امروز این ابزار مشغول بوده این تلسکوپ در این فرصت کهکشان پر هرج و مرج Cartwheel را با جزئیات خیره نماینده به ما نشان داد،و چشم انداز ای رویایی از مشتری را به همراه آرایه تماشایی حلقه ها و شفق های قطبی اش ارائه کرد.

اما آخرین هدف آن کهکشان فانتوم است که با نام مسیه 74 نیز شناخته می گردد، که به علت بازو های مارپیچی واضح و مشخصآن است.

فانتوم حدود 32 میلیون سال نوری از ما فاصله دارد و در صورت فلکی حوت و تقریباً رو به رو با زمین قرار گرفته است، و این موضوع را به موضوعی محبوب برای مطالعه اخترشناسان تبدیل می نماید.

تلسکوپ هابل، سلف جیمز وب، در گذشته تصاویر شگفت انگیزی از کهکشان فانتوم گرفته بود که منطقه ها ستاره ساز آن را در طول موج های فرابنفش و مرئی نور نشان می دهد. حالا با ابزار های فرو سرخ میانی جیمز وببه همان قسمت دنیا، نگریشته شده و بینش تازهی در ما در حال شکل گرفتن است.

این تصاویر جیمز وب رشته های مارپیچی کهکشان را با جزئیات واضح نشان می دهد و بعلاوه در مقایسه با هابل، چشم انداز ای بدون مانع از خوشه ستاره ای هسته ای در مرکز آن ایجاد می نماید. فقدان ابری شدن گاز در این بخش، راه را برای بازرسی دقیق تر از منطقه ها ستاره زایی کهکشان باز می نماید، که می تواند منجر به میزان گیری های دقیق تازه از جرم و سن این ستاره ها گردد.

و با ترکیب داده های تلسکوپ های مختلف به این روش، همانطور که در تصویر ترکیبی بالا مشاهده می گردد، دانشمندان می توانند اجرام نجومی را از زوایای تازه هیجان انگیز مطالعه نمایند. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که به عنوان بخشی از آنالیز بین المللی PHANGS، که در حال جمع آوری مشاهدات با وضوح بالا از 18 کهکشان دیگر با استفاده از Webb، Hubble، ALMA و VLT است، دانش تازهی نسبت به کهکشان های ستاره ساز نزدیک پیدا کنیم.

منبع: ESA

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 2098

به "جیمز وب بازو های مارپیچی تماشایی فانتوم کهکشان را به تصویر می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیمز وب بازو های مارپیچی تماشایی فانتوم کهکشان را به تصویر می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید