راهکارهای تضمینی روشن کردن پوست

به گزارش پی سی باران، پوست شما محافظ زیبای بدن شماست. عضوی که علاوه بر حفاظت، تا حد زیادی بر زیبایی شما تاثیرگذار است. پس منطقی به نظر می رسد در پی یافتن راهی برای روشن شدن پوست و حفظ زیبایی و سلامت آن باشید.

راهکارهای تضمینی روشن کردن پوست

خوشبختانه انسان متمدن امروزی با تعریف جدیدی از زیبایی، پوست تیره اما سالم را همچون پوست روشن می پسندد. حضور مدل های زیبایی رنگین پوست در سراسر جهان گواه این مطلب است که زیبایی تعریفی فراتر از رنگ پوست دارد.

ما در این مقاله می کوشیم روش هایی ساده اما موثر برای روشن شدن پوست را با شما به اشتراک بگذاریم. روش هایی که یاری می نماید تیرگی ناشی از آفتاب سوختگی، آکنه و … با روشن نماینده پوست، به آرامی محو گردد و زیبایی و طراوت گذشته به آن بازگردد.

چند راه چاره ساده برای روشن شدن پوست

قرارگرفتن در معرض آفتاب را محدود کنید

قرارگرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ و تیرگی پوست شماست. برای محافظت از پوست، تا حد امکان از خانه خارج نشوید و در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. سعی کنید بین ساعت 10 تا 2 بعدازظهر در خانه بمانید. اشعه های خورشید در این ساعات بسیار قوی و آسیب رسان هستند.

برای محافظت بیشتر از پوست، از لباس های آستین بلند و عینک آفتابی بهره ببرید و برای روشن شدن پوست با تخت های برنزه خداحافظی کنید.

ضد آفتاب، برترین روشن نماینده پوست شماست

برای داشتن پوستی زیبا و روشن، هر روز از کرم ضدآفتاب بهره ببرید. ضدآفتابی که در برابر آب مقاوم باشد و محافظتی با طیف وسیع ارائه دهد. فرقی نمی نماید در خانه باشید یا فضای باز، هر روز با طلوع خورشید، ضدآفتابی با SPF حداقل 30 را سخاوت مندانه روی پوست صورت و گردنتان بمالید و اگر قصد دارید ساعت ها زیر نور آفتاب بمانید، حتما چندین بار آن را تمدید کنید.

از قلم نیاندازید برای روشن شدن پوست، ضدآفتاب یک راه چاره ساده و تاثیرگذار است؛ در واقع یک روشن نماینده پوست مقرون به صرفه قیمت که سلامت پوست شما را تضمین می نماید.

پوستتان را مرتب بشویید و لایه برداری کنید

از یک شوینده ملایم صورت، 2 بار در روز، صبح و شب، قبل از خواب بهره ببرید تا با کنترل چربی پوست و برداشتن آلودگی ها به آن شادابی و طراوت ببخشید.

حداقل هفته ای دوبار به آرامی لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست و لایه های شاخی را که اغلب رنگی تیره دارند، از روی پوست بردارید و به روشن شدن پوست یاری کنید. لایه برداری با بهبود گردش خون در پوست، آن را جوان و درخشان می نماید. دقت کنید که لایه برداری را به آرامی انجام دهید تا باعث قرمزی و تحریک پوست نگردد.

مصرف دخانیات دشمن زیبایی شماست

برای روشن شدن پوست صورت، مصرف سیگار را ترک کنید. دود سیگار عامل موثری در ایجاد چین وچروک و تیرگی پوست شماست. این مخدر با جلوگیری از جریان مناسب خون در ناحیه صورت، باعث کدر شدن و تیرگی پوست شما می گردد. قطعا علاقه ای به داشتن پوستی خسته، تیره و کدر آن هم در این سن ندارید. پس بدون معطلی مصرف سیگار را ترک کنید و در پی یک سفید نماینده پوست طبیعی بگردید تا به سرعت اثرات آن را خنثی کند.

به میزان کافی بخوابید

شاید کمی عجیب به نظر برسد که خواب را به عنوان یک سفید نماینده پوست طبیعی معرفی کنیم. اما باید بدانید که خواب کافی یکی از راه های موثر برای روشن شدن پوست شماست. بدن شما به 7 تا 9 ساعت خواب احتیاج دارد تا با افزایش جریان خون در پوست، به بازسازی و درخشندگی آن یاری کند. با تنظیم زمان خواب، درخشش درونی پوستتان را نمایان کنید و از این موهبت الهی به جای کرم روشن نماینده پوست بهره بگیرید.

آب، طبیعی ترین روشن نماینده پوست شماست

سعی کنید روزانه حداقل 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا پوستی روشن و لطیف داشته باشید. هیدراته ماندن به جوان سازی سریع پوست یاری می نماید و باعث روشن شدن لایه های بالایی پوست شما می گردد. آب میوه های طبیعی و چای هم گزینه های خوبی برای هیدراتاسیون بدن هستند.

برای روشن شدن پوست از خوردن این مایه حیات غافل نشوید و آن را به عنوان یک سفید نماینده پوست طبیعی به رسمیت بشناسید.

برای روشن شدن پوست، ورزش کنید

برای داشتن سلامت و زیبایی، ورزش را در فعالیت های روزانه خود جای دهید. عرق کردن می تواند با دفع سموم بدن و افزایش جریان خون، پوست شما را سالم و شاداب نگه دارد. افزایش جریان خون، اکسیژن را به سلول های پوست شما می رساند، آن ها را تغذیه می نماید و رادیکال های آزاد و به جای مانده های سلولی را از بین می برد.

پیاده روی، دوچرخه سواری و دویدن، آسان ترین ورزش ها برای افزایش تعریق و ضربان قلب شماست.

کرم های روشن نماینده پوست OTC (بدون نسخه) را امتحان کنید

کرم های صورت حاوی کوجیک اسید، آلفاهیدروکسی اسید، اسیدگلیکولیک، آربوتین و ویتامین C می توانند به پوست شما در کاهش ملانین یاری نمایند. ملانین به رنگدانه ای گفته می گردد که مسئول برنزه شدن، کک ومک و لکه های قهوه ای پوست شماست.

با مشورت داروساز، یک محصول سفید نماینده پوست مناسب تهیه کنید و طبق دستورالعمل، پیش بروید. اگر دچار سوزش یا خارش شدید پوستی شدید، بلافاصله مصرف آن را متوقف کنید.

به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید

اگرحس می کنید میزان تیرگی پوست شما بیش از حد معمول است یا تمایل دارید با سرعت بیشتری آن ها را از روی پوست خود محو کنید، حتما از یک متخصص پوست یاری بگیرید.

پزشک معمولا برای روشن کردن پوست و درمان تیرگی، کرم ها و محصولات حاوی رتینوئید تجویز می نماید. کرم هایی به مراتب قوی تر از درمان های OTC که می توانند به عنوان یک سفید نماینده پوست بسیار موثر عمل نمایند.

رتینوئیدها با سرعت بخشیدن به گردش سلولی و لایه برداری لایه بیرونی پوست، آن را روشن، شاداب و جوان تر می نمایند. اما در نظر داشته باشید که رتینوئیدها می توانند پوست شما را در برابر تابش خورشید بسیار حساس نمایند؛ پس حتما از یک ضدآفتاب مناسب برای محافظت از آن بهره ببرید.

لایه برداری را به متخصص آن بسپارید

اگر پس از مدتی لایه برداری پوست در منزل، به نتیجه ای نرسیدید ناامید نشوید. گاهی برای روشن شدن پوست به لایه برداری قوی تری احتیاج است. هر چند لایه برداری شیمیایی که در کلینیک های معتبر پوستی انجام می گردد می تواند در روشن شدن پوست شما بسیار موثر باشد؛ اما لایه برداری مکانیکی تاثیری به مراتب سریع تر و قوی تر خواهد داشت.

میکرودرم ابریژن را می توان یک روش فوق العاده برای روشن شدن پوست در نظر گرفت. میکرودرم ابریژن یک نوع لایه برداری شدید است که باید به وسیله متخصص انجام گردد. در این روش، لایه بالایی پوست جلا پیدا می نماید، سلول های مرده و تیره پوست از بین می رود و ظاهری بسیار مجذوب کننده و روشن پیدا می نماید. برای روشن شدن پوست به 6 تا 12 جلسه درمان احتیاج است. جلساتی که حداکثر 15 دقیقه از زمان شما را به خود اختصاص می دهد؛ اما نتیجه آن شگفت انگیز خواهد بود.

میکرودرم ابریژن هم مانند روش های لایه برداری دیگر، پوست شما را در مقابل اشعه خورشید بسیار حساس می نماید. از قلم نیاندازید در طول درمان، سخاوت مندانه از ضدآفتاب بهره ببرید.

چند سفید نماینده پوست خانگی را امتحان کنید

ماسک گوجه فرنگی و لیمو

گوجه فرنگی و لیمو را به عنوان سفید نماینده پوست خانگی به رسمیت بشناسید و از آن ها برای روشن شدن پوست به طبیعی ترین شکل ممکن بهره ببرید. یک گوجه فرنگی بزرگ را خرد کنید و به همراه 1 تا 2 قاشق غذاخوری آب لیموی طبیعی درون دستگاه مخلوط کن بریزید؛ تا شکل گیری یک مخلوط خمیری به هم زدن ادامه دهید. ماسک را روی تمام صورت بمالید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند؛ سپس آن را با آب خنک بشویید.

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است، یک ترکیب شیمیایی طبیعی که از پوست شما در مقابل نور خورشید محافظت می نماید. لیموترش حاوی عوامل روشن نماینده طبیعی و خواص ضد باکتریایی ست. ترکیب این دو می تواند داروی موثری برای روشن شدن پوست شما باشد. هفته ای دوبار از آن بهره ببرید و برای داشتن پوستی سالم از اعجاز طبیعت غافل نشوید.

اسپری لیمو

برای روشن شدن پوست، آب لیمو را روی پوست خود اسپری کنید. یک بطری اسپری کوچک از فروشگاه لوازم آرایشی تهیه کنید. 1 قسمت آب لیموترش تازه را با 4 قسمت آب مخلوط کنید. پس از شستشوی صورت، یک لایه سبک و یکنواخت از مخلوط را روی پوست خود اسپری کنید. اسیدیته آب لیمو می تواند به طور طبیعی رنگدانه های پوست شما را روشن کند.

ممکن است 4 هفته طول بکشد تا متوجه روشن شدن پوست خود شوید اما به تاثیر آن شک نکنید و شکیبا باشید. سعی کنید از آب لیموی تازه برای این کار بهره ببرید. آب لیمویی که خودتان به یاری آب میوه گیری دستی یا برقی گرفته اید.

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه شگفت انگیز است؛ نوعی کاکتوس که به التیام بخشی سوختگی پوست مشهور است. آلوئه ورا دارای ترکیبی به نام آنتراکینون است، ماده ای که با حذف سلول های مرده و لایه برداری پوست به روشن کردن پوست یاری می نماید. هر چند این گیاه به عنوان روشن نماینده پوست در بسیاری از کرم ها و سرم های پوستی به کار می رود، اما استفاده مستقیم از آن روی پوست به عنوان یک سفید نماینده پوست خانگی چیزی ست که ما مد نظر داریم.

آلوئه ورا را برش دهید و ژله آن را خارج کنید. سپس آن را به آرامی روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید و منتظر بمانید این ماسک روشن نماینده پوست حداقل 20 دقیقه روی پوست استراحت کند. در صورت تمایل می توانید با آب خنک آن را بشویید اما باقی ماندن آن روی صورت به آب رسانی و روشن شدن پوست یاری زیادی می نماید.

تیره یا روشن، شما زیبایید!

در این مقاله با روش های ساده اما کاربردی برای روشن شدن پوست آشنا شدید و یاد گرفتید که داشتن پوستی سالم، روشن و زیبا به سبک زندگی شما بستگی دارد؛ به میزان خواب، میزان آبی که می نوشید و ورزشی که می کنید. مهم تر از همه این ها باور شما در خصوص خودتان است. این که فارغ از تیرگی یا روشنی رنگ پوست، خودتان را زیبا ببینید، فردی توانا و قدرتمند که برای زیبایی به چیزی فراتر از روشن نماینده پوستی احتیاج دارد.

به یک سبک زندگی سالم که یاری کند عمری طولانی داشته باشید و از جسم و روح خود تا آخرین فرصت حیات به درستی مراقبت کنید. بپذیرید که یک انسان فوق العاده هستید که حتی با رنگ پوست تیره می تواند مجذوب کننده و دوست داشتنی باشد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 2068

به "راهکارهای تضمینی روشن کردن پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای تضمینی روشن کردن پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید